IT-virksomhed på 26. år: Det handler om at optimere løsningerne hos kunderne
1. maj 2023IT-virksomheden Logos Consult har fornyeligt haft 25-års jubilæum. Virksomheden har i nu over 25 år haft fokus på at levere IT-løsninger til danske virksomheder, og virksomhedens udviklere og konsulenter er specialiseret i Microsoft software. Her drejer det sig specifikt om softwareløsningen Microsoft Dynamics 365 Business Central. Løsningen har tidligere haft navnene Dynamics NAV og Navision.
Hos den danske IT-virksomhed er erfaringen stor med den konkrete løsning, og mange af virksomhedens kunder har valgt at være kunde igennem flere år, hvor virksomheden har vedligeholdt og løbende opgraderet kundernes Microsoft løsning.
Logos Consult dækker hele landet, og har kunder i hele landet. Det er forskellige typer af virksomheder, der vælger af være kunde hos Logos Consult. Lige fra en mindre entreprenørvirksomhed til en stor servicevirksomhed – og alt derind imellem. Logos Consult har afdelinger i både Vejle og Allerød, og har konsulenter og udviklere ansat til at vedligeholde, opgradere og supportere kundernes IT-løsninger. Konsulenterne bruger også en del tid på at undervise kunderne i Business Central programmet, så kunderne har mulighed for at være mere selvkørende i at anvende programmet.
Programmet kører online i dag og kunder kan købe løsningen som en SaaS løsning eller en On-Premise løsning. Programmet er blevet mere komplekst med tiden, og der er flere teknologiske muligheder med løsningen. Tidligere skulle programmet installeres hos den enkelte bruger på deres computer, men i dag kan kunden tilgå programmet fra en web-browser via en unik URL. Programmet har også fået langt flere muligheder, og er samtidigt blevet mere integreret med Microsofts andre softwareprogrammer. Det er f.eks. Power BI, Outlook og Excel, som flere kunder anvender, og opnår fordele ved at Business Central fungerer sammen med disse programmer.
Medarbejdere hos Logos Consult er primært udviklere og konsulenter, og der er en høj medarbejderanciennitet blandt medarbejderstaben. Flere har valgt at være ansat gennem flere år, og har samtidigt serviceret de samme kunder gennem flere år. For medarbejderne i virksomheden handler det om at optimere løsningerne hos kunderne, og bidrage til at kunderne kan opnå nemmere og hurtigere arbejdsgange ved at anvende Business Central. Det handler også om, at kunder kan opnå bedre databehandling, undgå flaskehalse og opnå effektivisering og digitalisering af processer. Der er mange muligheder med programmet, og her kender medarbejderne programmets funktionalitet og har forståelse for, hvordan det kan anvendes optimalt hos den enkelte kunde. Det handler om at kunne sætte sig ind i kundernes forretning og spotte, hvor der kan effektiviseres og optimeres ved hjælp af Business Central programmet.